Dłuuuuga przerwa, ale już jestem.

Ojjojojojojojoj, ale mnie nie było. Musze się doprowadzić do ładu i składu i skoro już postanowiłam prowadzić blog’a to nie moge bimbać sobie tak. Aczkolwiek ostatnio muszę się usprawiedliwić, ze nie za dużo robiłam. Ostatnio jestem taka przemeczona, to chyba przesilenie wiosenne.

Aczkolwiek nie żebym tak całkowicie próżnowała. Pare dni temu z racji dnia wolnego postanowiłam zrobić coś swojego. Jak zwykle wybrałam się na zakupy szukać inspiracji. Obrałam piersi z kurczaka za podstawę i szpinak, na który miałam straszna ochotę na szpinak.

Troszkę dziwnie z tym szpinakiem. Do jakieś 3 lata wstecz nie lubiłam z pasja tych zielonych liści, ale jak raz spróbowałam zasmażonego z serem na pikantnie – zostałam uwiedziona.  Jak byłam malutka zdawało mi się, ze jak zjem szpinak urosną mi takie duże ręce jak miał Papay. 

Historia szpinaku sięga jeszcze średniowiecza, kiedy to Arabowie przywieźli go z dawnej Persji. Niestety, na swoje odkrycie przez Europejczyków to zielone cudo musiało czekać aż do XIX wieku

Do jego rozsławienia przyczyniły się nieświadomie pielęgniarki od św. Wincentego a Paulo, które w swoich schroniskach dla bezdomnych i chorych stosowały napar z liści szpinaku, pojąc nim słabych i wycieńczonych. Tajemnicze ziele, przywracając zdrowie anemikom, zyskało rozgłos także w Stanach Zjednoczonych, gdzie jego właściwości poparte były już naukowymi badaniami

Wracając do inspiracji obiadowej. Porobiłam zakupy i sprintem pobiegłam do domku, żeby moc zacząć przed Olivki szkołą.

Co w końcu wyszło;

Dewolaje z piersi kurczaka z nadzieniem pieczarkowo-szpinakowym i sałata z serem Mozzarella.

Skomentuj

