Dwa dni słońca, dary natury i ptysie.

Po 40 dniach i 40 nocach deszczy i temperatury pasującej bardziej do późnej jesieni, nastały słoneczne dni. Teraz uwaga – 16 stopni!!! szok co nie:) dla nas to jest skwar po temperaturach rzędu 6-9 stopni:) Depresja pogodowa dopadła nawet Molly. Biedaczka snuła się po pokojach i obijała o futryny. Olivia z kolei zauważyła, któregoś dnia i mówi „Mamo, Molly ze smutku jakieś się takie kwadratowe oczy zrobiły”.

Tak wiec na w sobotni poranek, cudowne słoneczko zaczęło nas szczypać w policzki, od razu po szybkim śniadanku wylegliśmy na ogródek. Długo nie myśląc postanowiłam zrobić porządek z grządkami i kwiatuszkami a tato trawnikiem. Molly i Olivia  i Sławek nie pozostawali bierni i tez pracowali na zewnątrz. Aczkolwiek aktywności naszego pieska, przysparzały więcej szkody niż pożytku. Gryzienie kabla od kosiarki i wyciąganie różnych rzeczy z garażu raczej nie pomogło w porządkach :P

Natchnęło mnie tym wiosennym powietrzem i nabyłam w warzywniaku, młodziutką i słodziutką kapustkę, pęczek kopru i przepyszne, tegoroczne  marcheweczki. Oczywiście po to by przyrządzić wiosenne danie, które wszyscy w mojej rodzinie uwielbiają. Młoda kapustka z marchewka na Śmietanie i koperek, jest tak smaczna, że rozpływa się w ustach i to dosłownie. Idealnie pasuje do młodych ziemniaczków z koperkiem i masełkiem i piersi z kurczaczka…mmm…. już mi ślinka cieknie🙂


Kapustka na Śmietanie z koperkiem

Młoda kapustkę (ilość w zależności od potrzeb) poszatkować, a marcheweczke zetrzeć na grubym tarko i dusić z Vegeta. Jak kapustka jest miękka doprawić do smaku dodać śmietanę i poszatkowany koperek. Jak już jest wymieszane i doprawione, wsadzić do piekarnika, żeby się zapiekło. Smacznego

Nie byłabym jednak sobą gdybym nie stworzyła jakiejś słodkiej pokusy. Ty razem moja Oliveczka namówiła mnie na Ptysie :) No to były Ptysie…. miałam nie jest słodkiego, ale jak można im się oprzeć.

 

Skomentuj

