Cytrynowe trio i uśmiechnięte ciasteczka

 

Dzisiaj i wczoraj działo się cytrynowo i ciasteczkowo. W ciepłych krajach musi być teraz pora zbiorów, bo są bardzo tanie. Wykorzystuje okazje i kupuje 20 stuk. Jeszcze nie wiem, na co, ale jakiś pomysł na pewno przyjdzie. Na razie rozkoszuje się słońcem, bo dzisiaj jest wyjątkowo w dobrym humorze. Odwracam twarz w jego stronę i czuje jak jesienne promienie delikatnie dotykają skory…ehhh, …co ja bym dala, żeby mieszkać we Włoszech albo Hiszpanii. W domku siadam i dumam, co by tu z tych cytrynek zrobić. Myśli krążą w kierunku deseru. Sprawdzam, co mam w szafkach; galaretki są, melon jakiś jest i śmietanka 30% w lodowce. Już wiemJ Szybciutko. Galaretki raz, dwa, trzy do schłodzenia. Melonik ciach, ciach, ciach i ubijamy bita śmietanę. Taram J smacznego

Cytrynowy deser tęczowy

Przepis:

  •       Galaretka cytrynowa, zielona i czerwona
  •       Pol melona albo jakiś inny owoc
  •       Śmietana 30%
  •       Cukier puder
  •       Słoik Lemon Curd albo dżem cytrynowy

Galaretki rozpuszczamy w stawiamy do lodówki. Wlewamy pierwszą schlodzona galaretkę do pucharka i do zamrażalnika na 10 minut. Robimy tak z pozostałymi. Na koniec ubijamy bita śmietanę z cukrem pudrem (ilość według gustu) i Cytrynowym musem/dżemem i nakładamy na galaretki. Prosty. Szybki i Smaczny

 

Wczoraj moja córeczka najukochańsza była na swojej PIERWSZEJ W ZYCIU DYSKOTECE SZKOLNEJ. Oliwka oczywiście cała podekscytowana biegała od szafy do lustra i ubierała rzeczy i bransoletki. Nie wiedzieć, czemu czułam się jakbym puszczała nastoletnią córkę na randkę z podejrzanym nieznajomym, w niewiadomym miejscu. Byłam tak poddenerwowana i pełna bezpodstawnych obaw, że sama się duchu karciłam. Tak wiec siedziałam na kanapie wgapiona w moja dorastającą pannice i nagle słyszę glos mamy – Olcia, co za plasterek masz na ramieniu?. Na to Oliwia- No wiesz babciu, antykotoniowy, bo rzucam palenie. Zadławiłam się kawałkiem ciastka i chyba na chwilkę straciłam czucie! Co!??!!Ze co!!??Wdech, wydech, wdech, wydech! Jest dwie opcje albo nie doceniam wysublimowanego poczucia humoru mojej 6-letniej córeczki albo zdecydowanie musze nałożyć kontrole rodzicielka na te wszystkie młodzieżowe programy, które ogląda. Jak się okazało, to był żart…ehhhh….no ładnie.

Dyskoteka okazała się być wyczerpująca, ale nawet ja się dobrze bawiłam. Obserwowanie jak setce dzieciaków puszczają wodze fantazji w muzycznych wygibasach, największego ponuraka doprowadziłoby do śmiechu. Nie ma nic zabawniejszego niż widok 5 letniego chłopca, który do popowego kawałka wykonuje ruchy krzyżówki Elvisa Presleya i Michaela Jacksona. Boshheee…..Szkoda, że było tak ciemno, nagrałabym to. Momenty…

 

Kolejne cytrynowa przygoda przyszła spontanicznie. Okazało się, ze właśnie wyszło ostatnie ciastko ze słoja. Brak ciasteczek w moim domu źle wróży i jakoś tak ponuro na mnie działa. Nie musiałam nawet długo się zastanawiać, szybko machnęłam kruche ciasto dodałam aromatu cytrynowego i starłam skórkę z jednej cyryny. Wykroiłam jednakowe kołka foremką i do pieca, raz!! Jak ciasteczka ostygły szybko zrobiłam cytrynowy lukier i troszkę porolowalam masy cukrowe. Włalaaaa😛 jak Oliweczka wroci ze szkoły będzie się cieszyc.

Cytrynowe, kruche ciasteczka

 

Przepis:

 

  •       ½ kg maki
  •       1.5 kostki masła
  •       1 jajko i 2 żółtko
  •       1.5 lyzeczki proszku do pieczenia
  •       170 gram cukru pudru
  •       Aromat cytrynowy
  •       Skorka skorka z jednej cytryny

 

Ciasto ugnieść ze wszystkich składników oprócz skórki z cytryny, która dodajemy na końcu jak ciasto jest gotowe. Wałkujemy i wycinamy kształty jakie dusza zapragnie.

Lukier cytrynowy: cukier puder, kilka kropel cytrynowego aromatu i odrobina wody. Wybełtać i gotowe.

 

 

Smacznego wszystkim

Skomentuj

