Obejrzane…..Les Miserables

les miserable

Zanim zaczne cokolwiek pisać, wybaczcie brak polskich znakow, ale cosik się stało z moim wordem i raz pozwala mi laskawie uzywac polskiej czcionki a raz nie L …..ehhhh

Właśnie wróciłam z kina i z ciągle jeszcze z podpuchnietymi oczami i pociagajacym nosem pisze póki emocje wciąż świeże. Idąc na ten film oczekiwalam wiele, ale przerosl on moje najsmielsze oczekiwania pod każdym względem. Nie chciałam się sugerować,więc nie czytałam żadnej recenzji czy opinii.

Na początku streszcze po krotce  tym, którzy nie mieli przyjemności czytać tej wspaniałej powieści Wiktora Hugo. Wielowatkowa powieść romantyczna osadzona na kartach wielowarstwowej historii rządów Burbonow oraz Wielkiej Rewolucji Francuskiej. Poznajemy biskupa Myriela, byłego galelernika Jeana Valjeana, inspektora policji Javerta, Fantynę i jej córeczkę Kozetę. Każdy z bohaterów jest bardzo charakterystyczny i zaskakuje swym postępowaniem. Twórcy filmu nie zatracili przesłania jakie chciał przekazać sam autor, żeby poprzez chrześcijańskie wartości nie zatracic wiary w dobro, które jest w każdym człowieku i zawsze wierzyć w jego pozytywną przemianę. Główna postać od człowieka wzgardzonego i potepionego dzieki wiarze w chrześcijańskie postępowanie staje sie czlowiekiem wspanialym i pelnym wspolczucia I przeaczenia, nawet dla swojego kata.

les miserable 3

Film rozpalil moje zmysły i wyruszył moja duszę dotykają jej dna. Jeszcze nigdy nie oglądałam filmu w którym aktorzy potrafili synchronizowac utwór, który śpiewali z ekspresja twarzy w tak dramatyczny i dogłębnie poruszający sposób. Krótka, ale niesamowita rola Anne Hathaway była przepięknym doznaniem w czystej postaci. Potrafiła w sekundzie przenieść mnie z kinowego fotela w postać zdesperowanej matki, która jest w stanie przejść przez piekło dla swojej córki. Tragizm tej postaci był tak namacalny, że moje serce spowalnialo i powodowało fizyczny ból. Zupełnie jakby mi jako matce też przyszło tak walczyć z życiem, dla swojego dziecka. Nie dziwie sie, iz zostala tak sowicie nagrodzona Zlotym Globem za najlepsza role drugoplanowa. Gdyby to ode mnie zalezalo, kazalabym jej dawac po Oskarze do konca zycia J

les miserable 4

Z kolei postac galernika Jeana Valjeana granego przez Hugh Jackmana była dziełem mistrzowskiego aktorstwa. Ciężar udrecznia, bólu i smutku jaki dzwigal na swoich barkach sprawiał, iż chciało się wskoczyć w ekran i mu pomóc. Wielobarwnosc tej postaci oraz wewnetrzna walka, ktora sam ze soba toczyl sprawiala, iz wyzwalal we mnie czysto skrajne emocje. Nie wyobrażam sobie, żeby ktoś inny mógł zagrać ta postać.

Ujmujące serce utwory były tak wkomponowane w fabułę, iż nie odczuwalo się przyciągania sceny czy też przyrostu formy nad treścią. Ponadto muzyka do filmu, byla jednym z najwspanialszych soundtrackow jakie mialam okazaje sluchac. Ohh…cos nieziemskiego sluchac tak wspanialych utworow i takich pieknych glosow, ktore w iscie poetyckim tchnieniu zabieraja Cie do uczestniczenia sercem, dusza i umyslem w jednej z najwspanialszych historii….

les miserable 2

Prosze, jezeli choc troszke lubicie muzyke, ambitne kino i wzruszajace historie musicie koniecznie zobaczyc Les Miserable w kinie.

Nie mozna tego filmu po prostu lubic….albo sie w nim zakochuje albo sie go nie nawidzi…

Skomentuj

